Scuba diving!

Tjenare alla dar hemma! Idag har jag gjort mitt livs forsta fridyk pa oppet vatten! Hur j&^$%la grymt som helst, snorkling kommer ju aldrig nagonsin att kannas exalterande igen, man far helt enkel inte nagon kick av det efter att man dykt pa riktigt. Vi gjorde tva dyk, det forsta kom vi ner till 18m enligt min dykutrustning som lagst och det varade 30 minuter, det var riktigt stromt, har aldrig upplevt nagot liknande, man behovde inte simma nagonting nastan bara justera upp och ner. Det andra dyket var inte lika stromt men fortfarande lika fantastiskt. (Maxdjup 19 m och tid: 40 min) Helt sjukt att se reven pa samma niva som fiskarna och att vara mitt i fiskstimmen och se att fiskarna inte blir radda utan accepterar en som en av dom, for att inte tala om alla farger! Wow! Lila, skrikgult blandat med kolsvart och nianfarger i gront, blatt o.s.v. och sen en sikt pa ca 25 meter. Jag tror inte man kan ha battre siktforhallanden nastan. Jag ar helt overlycklig och jag har redan bestammt mig for att ta dykcert. sa man kan gora det pa "lagligt" satt, nu hade jag en som simmade med mig sa att jag inte gjorde nagot dumt :) Inga bilder fortfarande da internet ar segt som... men hur som helst! Dykcert. nasta efter surfkursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0