Nu börjar det närma sig på riktigt!

Jag hade svårt att ha fokus på jobbet förra veckan bara för att jag helt enkelt bara gick runt och tänkte på resan, undrar hur det skall gå imorn och övermorgon, får bita i!

Som sagt, nu börjar det bli riktigt riktigt nära nu. Så nära att man inte riktigt fattar det och så nära som man aldrig trodde att det skulle bli när man startade "räknanertillresancount down-appen" och skrev in det tresifriga talet 100. Men nu är det faktiskt bara 3 dagar kvar och jag känner hur det riktigt spritter och pirrar i hela kroppen så där skönt =)

Har handlat det som behövs, tror jag i allafall. Backpackerhandboken som jag inhandlade (och som Nils faktiskt varit med och skrivit) har vart en ganska bra inspirationskälla. Om man snackar med honom så vet man hur man beställer den, så gör det.

En bra spark i röva innan man drar igång planerandet!
En bra spark i röva innan man börjar planera inför resan!

Jag har alltid kör med taktiken att de löser sig sen har man egentligen bara bokat en flygbiljett och planerat en resrutt som aldrig stämmer. Indien var väl ett slående exempel då jag ville åka norr över till Nepal men hamnade i Goa 35 h med tåg söder ut från utgångspunkten.

Den här gången har jag faktiskt planerat. Bokat rum, bokat surfkurs, och lagt upp en seriös resrutt för dom 2-3 första veckorna iaf och köpt en hel del praktiska grejor. T.ex. en microfiber handduk, en letherman multikniv som jag iofs fick som ett bidrag från mor och far o.s.v.

3 dagar kvar, bring it on!


Kommentarer
Postat av: Nils

Fan va najs Limpus nu jevlar! Vart har du bokat surfkurs? Lombok? Puss

2010-11-28 @ 16:47:34
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Linus

Ja nu jevlar! Jag tror det var lombok, vi är ju ett (en) gäng som ska ner så det var inte jag som bokade i slutänden =) Men det är på Bali iaf, haha! Överlever du eller? Läste att det var lite småkriminellt i centralaste centralamerika... Peace!

2010-11-28 @ 17:02:18
URL: http://sunilnamtesw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0