Koh Chang och Longbeach

Efteratt ha bott cirka 5 dagar pa Lonley beach som numera borde dopas om till crowded beach pa grund av explotionsartad massturism tyckte vi att det rackte med paradise hotell backpackandet bestamde vi oss for att dra till motorcykel uthyraren och hyra motorcyklar for att sedan dra till Long beach. Long beach var inget localsen pa vastsidan rekommenderade och avradde oss verkligen fran att ens tanka pa denna hemska plats.

Tack for det tipset sa vi, kopte en karta och paborjade var forsta (for livet faktiskt)riktigt langa motorcykelfard, ingenting om man jamnfor med farbror mats som ungefar dagligen aker 80 mil om han har tid :) men nastan, resan tog dryga 3h och var dom sista 10 kilometerna av de totalt 96, var av ett skick som i jamnforelse med en crossbana hade vart en ganska dalig vag och jamnforelse med en vanlig vag ingen vag alls. Men vi tog oss fram och val dar var det saaa javla vart att totalt ignorera dom som avratt oss fran att ta oss dit! Sorry Nils men maste faktiskt harma dig har... WIN! (skall aldrig gora om det, lovar)

Long beach var en valkommet paradis dar allting handlade om att slappa. Ol gick att kopa i baren och kyldes med is i kylboxar eftersom det inte finns nagon el har. Det sjukaste var nog att i dom verkligen inte var radd for polisen som dom flesta vet sa ar det ju ganska jatteolagligt med dorger i Thailand, har salde dom cannabis i baren med kompletterande rullpapper helt oppet (Du kan vara lugn mamma Linus har inte rokt nagot sant, jag haller mig till ol). Min fraga var om dom liksom inte var radda for att polisen skulle gora ett tillslag, da borjade han skratta och sa att dom idioterna sitter pa polisstationen och super hela dagarna och skulle dom vara nyktra sa skulle aldrig i helvetet orka aka ut till Long beach. Sa agaren har sina egna regler i sitt lilla knarkharem pa on sydostra spetts.

Tva dagar efter att jag kom var jag sedan tvungen att lamna paradiset for att aka tillbaka till Bangkok. Motorcykelturen hem igenom jungeln var bland det frackaste jag har gjort tror jag! Jag filmade lite men slutade med det for att kunna ta in alla intryck! Helt magiskt det var sa mycket ljud och framfor allt var det sa sjuuuukt fuktigt i rengskogen sa tidigt pa morgonen. Jag var blot nar jag kom ner till havsnivan igen, helt genomsur och fros sedan den sista biten hem, det var forsta gangen jag gjort det hittils i Thailand!

Nu skall jag kaka frukost vacka emil och jakob och sen drar vi vidare till Laos! 16h med buss! (Saknar dig alskling det var gott och prata igar! Puss)

Far tyvarr inte upp nagra bilder har men lagger upp ett bildmedley vid ett senare tillfalle!

So long sweden!

Kommentarer
Postat av: Erica martinsson

Hejsan hoppsan ! vad spännande du har det.

Jag och Lillis sitter här (hej, hej säger hon!! )

Vi förbereder en liten överraskning åt Nina ....

saknar dig massa ....

Love /Erica

2010-12-14 @ 19:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0