Singapore

Tillbaka till det dar med att resa ensam men det gar inte att resa helt ensam har jag kommit pa bara med sanna som man inte kanner. Det ar skadat vilken annorlunda attityd har mot en som ar ensam och vilsen mot tva eller tre som ar det. Igar var ett slaende exempel nar jag forvirrad klev av planet i Singapore. En tjej fran Australien som ursprungligen ar fran Indonesien men som var uppvaxt i Singapore fragar om jag vill dela en taxi in mot stan med henne, hon skall bara hamta sin syster som ocksa precis landat.

-Javisst! sager jag yrt och aningen forvanat.

Efter en stund har vi fatt tag i hennes syster och satter oss i en taxi i mot stan. Vi kommer till deras stalle forst, eller ja deras mormors lagenhet mitt pa den stora shoppinggatan i down town Singapore. Valdigt fancy utanfor med gringvakt, pool egna butiker for bara dom boende men skabbigt nar man val kom in i hennes lagenhet som bilden nedan visar.



Hjalper dom upp med deras vaskor och helt plotsligt star jag alltsa i en lagenhet som tillhor nagra locals mormor. Inte riktigt vad jag hade tankt mig nar planet gick in for landning. Odelia och Jess heter dom for ovrigt och kan om mojligt vara mest sociala asiaterna varlden har skadat.

Min plan var att bo i Little India som jag hade fatt tips av en engelska som jag traffade pa Lembongan och som hade jobbat dar. Enligt henne skulle atmosfaren vara grym dar, vilket det ocksa ar, typiskt "storstadbackpackerstalle" om man kan saga sa och valdigt mycket Tyskar och Australiensare.

Efter att ha druckit en kopp vatten hemma hos deras mormor fragar dom vad jag skall gora imorgon. Ingen aning svarar jag, skall nog utforska staden och se sa mycket som jag kan.

-Aaaa va roligt! Da kan jag folja med som din personliga guide! Alla min vanner jobbar anda nu pa vardagarna och sen ger hon mig en av sina mobiltelefoner (?!) (jag har ungefar kant den har manniskan i 30 min) och sager: -Har! Ta den har sa kan jag ringa dig imorgon ocksa bestammer vi en tid...

-Ooooh... jaaa... ok... ar det anda jag far fram, inget tack eller nagonting, jag blev helt enkelt hapen och fullkomligt forbluffad over den generositet som dom visade mig lite chockad och glad ocksa att dom litade sa mycket pa mig.

Sen hjalpe hon och Jess mig att bara min packning ocksa tog vi tunnelbanan till Little India dar jag tillslut (kl.23:30 typ) fick tag i ett rum, eller det var ett doorm. $20/natt och det var det klart vart vid det tillfallet. En Singapre dollar ligger pa runt 5.30 sekNar jag lagt in vaskorna pa rummet bland mina 10 nya rumskollegor blev jag sa trott att jag inte kunde tanka klart langre sa jag var tvungen att avsluta kvallen med en rad av tack for hjalpen och att vi ses imorn nar jag inte langre ar en zombie.


Tack igen for hjalpen tjejer och tack for annu en unik upplevelse att lagga i upplevelsebanken! Det har blivit manga sanna under den har resan... Har kommer lite mer bilder fran forsta dagen i Singapore!


Odelia, jag och Jess pa flygplatsen for att ta en taxi


Dom hade med sig sjukt mycket packning for att bara vara pa resande fot i tva veckor men anledningen var det kinesiska nyaret som jag missa med typ 3 dagar, far man val saga ar en lite fail. Tydligen helt galet skall det vara.


Har ar mitt hem dom 4 nastkommande natterna jag bor vi den runda gul/roda skylten


...och har ar Simon som ar jatteledsen for att jag lamnade honom pa Bali :)


Kommentarer
Postat av: Erica

Vad gulligt av dom :)

2011-01-28 @ 10:29:57
Postat av: Linus

Erkänn!

Älskar dig så mycket att jag inte vet vart jag skall ta vägen!

2011-01-28 @ 20:41:42
URL: http://sunilnamtsew.blogg.se/
Postat av: jessica pa bali

stackars lille simon. men vi tog hand om honom en dag tills han akte igen. verkar som du ahr det bra. skriv garna lite mer om vag som ar vart att se for vi ska eventuellt aka en svang dit om det ar nagot kul att se

2011-01-30 @ 15:49:29
Postat av: Nils

FY FAN va gött! Det där är äventyr! Jag känner det som om jag sitter hemma och läser om dina äventyr och blir avundsjuk innan jag inser att jag också är en bit hemifrån=) Fan va vi ska dricka en eller två Guinness och byta historier någon gång i slutet av april!

2011-01-31 @ 06:46:09
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Linus

Ooooja broder, kanske tre eller fyra till och med för jag har massor att berätta :)

2011-02-02 @ 19:57:36
URL: http://sunilnamtsew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0