LAOS och Vang Vieng!

Efter att ha suttit pa bussen i 18 h (!) i strack var de smaskont att hoppa av den, boka ett rum sa fort som mojligt och sedan sova som fan eftersom det verkligen inte gick i bussen.

Jag ar just nu i staden Vang Vieng en bit in i det kommunistiska landet Laos, jag vet inte men tror att staden ligger ganska hogt ovanfor havet med tanke pa att molnen hela tiden ligger och stryker efter bergstopparna. Det ar (i alla fall for narvarande) ganska kallt i Laos, kanske bara 20 grader men det gor inget for staden har en fantasktisk inramning med alla klassiska tvarbranta berg.

Gatan precis utanfor varat hostel.

Verkligen vakert och jag kan tanka mig att det var fruktansvart idylliskt och fint har innan nagon knackte iden att gora det till en partystad mitt ute i jungeln dar man aker pa stora traktordack ute i floden, dricker hejdlost mycket sprit och sedan svingar i enorma gungor och slar sig sonder och samman. Det fick dom tre gossarna fran Sverige erfara igar da vi tog oss an floden i Vang Vieng, det var verkligen skitkul och vi korde pa i sann "tubinganda" det var sa roligt att jag inte ens kom ihag hur och nar jag gick och la mig.

Uppvaknandet var dock inte lika trivsamt, jag hade skadat hela min kropp eller iallafall manga olika saker pa den. Dels nacken som ar stel som en pinne, dels bada knana som ar uppskrapade efter en vild fotbollsmatch mot localsen, dels en rejalt svullen storta som skiftar i rott och blatt (samma ta som jag fick en spricka i da jag av nagon anledning lyckades snubbla pa en vagbula pa kraftfestivalen i Falkenberg) och sedan ocksa en krossad pekta som jag nastan blev radd for nar jag sag den pa morgonen, lagger den som en miniatyrbild har nedanfor sa att dom som inte vill kolla slipper det. Vet att bl.a. froken Kobilinsky avskyr tar i storsta allmanhet, sa hon kanske skall skita i att forstora bilden.


Men for utom att man slar sig som fan sa ar Vang Vieng och dess flod ett riktigt Mecka for oss som alskar att bada, hoppa och svinga i gungor, tog inte med mig kameran igar eftersom jag anade vart kvallen var pa vag sa darav inga bilder men lovar att ta med den nasta gang sa ni verkligen far se!

Lovar att bli battre med uppdatteringarna ocksa, har vart dalig pa det nu!

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hejsan ! Nu sitter jag här, och har tvätt tid!!!!

Har städat gaderoberna rensar ut skit..... (Lovar att inte kasta något som är av VÄRDE, som tillhör dig !) Akta din tå nu så den inte blir infekterad och du tappar den !! Love you

2010-12-18 @ 08:51:34
Postat av: Mac

Yo bro! Fan va härliga bilder du lade ut, låter asa gött! Gött att din tå ser ut som en scen direkt hämtat ur Saw! Peace out!

2010-12-18 @ 10:29:52
Postat av: mamma

Usch, den tån var inte vacker. Vårda den väl!

Kram från Mamma o Pappa

2010-12-19 @ 00:53:16
Postat av: pappa

lever du ? verkar gå vilt till ! Sköt om dig pappa

2010-12-19 @ 10:28:49
Postat av: Nils

FAN VA AVUNDSJUK JAG ÄR!!!!!!

2010-12-21 @ 22:20:05
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0